OfficialBionicWoman.com Member Forum

Full Version: Pour Elise/Elzorro - Obit - Guillaume Depardieu
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pour Elise / Elzorro ..

J'ignore si tu etais quelqu'un qui admirait son travail .. sinon sa persistence .. sa mort ma toucher .. je voulait t'en parler ..

J'ai creer un hommage .. pour lui ..

Guillaume Depardieu
Decede le 13.10.2008

C'est quelqu'un que j'aimais beaucoup ... il est parti trop tôt.

Il possédait une grande sensibilité qui crevait l'écran. Il était dans ses films ce qu'il était dans la Vie - un écorché vif.

Repose en paix mon cher ami.

"Le poète est semblable au prince des nuées
Qui hante la tempête et se rit de l'archer
Exilé sur le sol au milieu des huées,
Ses ailes de géant l'empêche de marcher."
Baudelaire.

Mon Hommage .. My tribute ..

Guests cannot see links in the messages. Please register to forum by clicking here to see links.

la version stereo est ici:

Guests cannot see links in the messages. Please register to forum by clicking here to see links.

In english ..

I offer this to Elzorro .. a fellow francophone ..

Guillaume Depardieu died on October 13th 2008 ..

An actor whose talent I appreciated. He left us too soon.

On screen, he emoted a vitality that like in his own life, was raw and inflamed.

Your pain has ended my friend ..

May you rest in peace.

I offer this with much respect.

Sad
Je ne connaissais pas très bien Guillaume Depardieu mais c'est terrible de mourir aussi jeune, ce n'est pas juste ! N'est ce pas lui qui avait eu un accident de moto et qui avait une jambe amputée ? Il lui en est arrivé des misères, puisse son âme reposer en paix.
Ton hommage est merveilleux !
Merci pour lui.

Elise
(10-21-2008 10:08 PM)Elzorro Wrote: Guests cannot see links in the messages. Please register to forum by clicking here to see links.Je ne connaissais pas très bien Guillaume Depardieu mais c'est terrible de mourir aussi jeune, ce n'est pas juste ! N'est ce pas lui qui avait eu un accident de moto et qui avait une jambe amputée ? Il lui en ait arrivé des misères, puisse son âme reposer en paix.
Ton hommage est merveilleux !
Merci pour lui.

Elise

Merci Elise .. la douleur qu'il a subit dans sa courte vie .. est incroyable .. J'apprecit tes commentaires ..

Tendresse,

Max
On est toujours touché quand quelqu'un de jeune disparait surtout qu'il devait être un bon acteur. Je savais qu'il avait souffert d'un terrible accident de moto et qu'on avait du lui amputer la jambe. C'est terrible ! serait il décédé à la suite de ces problèmes ?
Merci à toi pour cet hommage, même de l'autre côté du monde, il n'est pas oublié.
Ce doit être un horrible chagrin pour son père et sa soeur. Je ne sais pas si il avait d'autres frères et soeurs, il avait une soeur dans le cinéma aussi, je crois.

Elise
(10-21-2008 10:19 PM)Elzorro Wrote: Guests cannot see links in the messages. Please register to forum by clicking here to see links.C'est terrible ! serait il décédé à la suite de ces problèmes ?

Un peu à cause de ça, oui. En fait, il est resté très affaibli par des microbes qui sont entrés dans son système immunitaire, suite à des nombreuses visites dans des hôpitaux. Officiellement, il est mort d'une pneumonie.

Ton hommage est spectaculaire, Max. C'est une oeuvre très sensible que tu as produit. Félicitations encore une fois, mon ami! Wink
(10-21-2008 10:19 PM)Elzorro Wrote: Guests cannot see links in the messages. Please register to forum by clicking here to see links.On est toujours touché quand quelqu'un de jeune disparait surtout qu'il devait être un bon acteur. Je savais qu'il avait souffert d'un terrible accident de moto et qu'on avait du lui amputer la jambe. C'est terrible ! serait il décédé à la suite de ces problèmes ?
Merci à toi pour cet hommage, même de l'autre côté du monde, il n'est pas oublié.
Ce doit être un horrible chagrin pour son père et sa soeur. Je ne sais pas si il avait d'autres frères et soeurs, il avait une soeur dans le cinéma aussi, je crois.

Elise

I'm continuing this dialogue in English Elise Smile .. You are right .. in 1995 Guillaume had a motorcycle accident due to a suitcase that fell off a vehicle in front of him. He needed surgery on his knee. In the hospital he contracted a Staphylococcus aureus infection in the knee, which led to an amputation in 2003. Before the amputation, he endured more than 17 surgeries on his knee .. and it was said the was in constant pain in the last 13 years of his life .. he spent that decade in a haze of pain and pain-killers. He was 25 years old.

Because of this disease, he became an advocate against the spread of the Staphylococcus aureus infection and lobbied hard in France to ensure safety measures in all French hospitals ..

I'm sure you've heard of the life and excesses of his father .. le tres grand (larger than life) Gerard Depardieu .. whose complete disconnect from his birth until his late teens from his young son left him (Guillaume) an emotional void ..

Yes .. a short life .. a very painful life .. internal and external .. he wrote a small autobiography called "Tout Donner" ("Gave All") ... a couple of years back detailing his life .. graphic and raw .. un ecorche vif .. like they said in the media recently ..

He died on October 13, 2008, at the Garches hospital the age of 37 after contracting severe viral pneumonia at a filming location in Romania, where he had been working on a new movie, "L'Enfance d'Icare" ..

He was the brother of actress Julie Depardieu and half-brother of Roxane and Jean Depardieu. He had a daughter named Louise. His mother is said to be devastated .. very naturally I would guess.

I loved his eclectic taste in roles .. raw and poignant .. He made me appreciate french cinema .. He was the under dog I rooted for ..

To be clear .. his death made me wonder about many things .. like second chances in life .. I always thought somehow ..we get them .. those ivory ring second chances we all soooo need .. he did not.

In this year .. where I've been filled with the death of loved ones .. I simply needed to acknowledge this one .. the ones who died near me did not leave footage of their life and work .. he did .. so .. I .. well .. post a tribute to remember him ..

I appreciate your empathy.

It bugs me .. I hear that scientist in my head .. in the last scene from "Doomsday is Tomorrow" .. where he says .. "Will they remember tomorrow?" ..

I'm just trying to make sure someone is ..

until the page is turned ..

Bisou Elise!

Max
(10-22-2008 09:21 PM)MartinB Wrote: Guests cannot see links in the messages. Please register to forum by clicking here to see links.
(10-21-2008 10:19 PM)Elzorro Wrote: Guests cannot see links in the messages. Please register to forum by clicking here to see links.C'est terrible ! serait il décédé à la suite de ces problèmes ?

Un peu à cause de ça, oui. En fait, il est resté très affaibli par des microbes qui sont entrés dans son système immunitaire, suite à des nombreuses visites dans des hôpitaux. Officiellement, il est mort d'une pneumonie.

Ton hommage est spectaculaire, Max. C'est une oeuvre très sensible que tu as produit. Félicitations encore une fois, mon ami! Wink

Merci Martin!

My little tribute is quite loaded for me .. it encompasses many souls .. but I think you know that ..
That's terrible Max to know he leaves behind him a wife and a daughter desperate by his loss and I suppose he caught this pneumonia because his immunity system should have been very low following the different stays he made in hospitals and the treatments he took.
I know well the Garches Hospital, my Brother was attacked by the Muscular Distrophy and died there 11 years ago with an Staphylococcus aureus in his throat, he had a tracheotomy from 15 years ago. It has been very painful for us, he was 36 when he left us.

Elise
Reference URL's